Horror Krimi Félelem (Angst) (1983)

Státusz
Lezárva a további válaszoktól.
Csatlakozott
Dec 12, 2019
Téma
1,189
Üzenetek
2,206
Reakció pont
231
Pontok
223
Évszám
1983
Info
színes, feliratos osztrák horror, krimi, 87 perc - 1080p BluRay x264 HUNSUB MKV
Nyelv
Tárhely
  1. Data.hu PRÉMIUM


Félelem (Angst) (1983) 1080p BluRay x264 HUNSUB MKV, 87 perc
Félelem (Angst) (1983) DVDRip XviD HUNSUB MKV, 76 perc


színes, feliratos osztrák horror, krimi

a114.jpg


A L K O T Ó K
rendező: Gerald Kargl
forgatókönyvíró: Gerald Kargl, Zbigniew Rybczyński
producer: Gerald Kargl, Josef Reitinger-Laska
zene: Klaus Schulze
operatőr: Zbigniew Rybczyński
Vágó: Zbigniew Rybczyński

S Z E R E P L Ő K
Edith Rosset: Az anya
Erwin Leder: A pszichopata
Josefine Lakatha: Az anya (hangja)
Rudolf Götz: A fiú
Silvia Rabenreither: A lány
Karin Springer: A lány (hangja)

T A R T A L O M
Egy gyilkosságért elítélt férfi szabadul a börtönből, aki újra ölni akar.
Miután sikertelenül próbál megölni egy taxisofőrt,
vidékre menekül, ahol egy elhagyatott környéken terrorizálni kezd egy családot.

Bővebben:
A film alapötlete egy valódi pszichopata Werner Kniesek ámokfutásából származik.
A férfi először 16 évesen kísérelte meg anyja meggyilkolását, majd a két év rehabilitáció után újra megtámadta azt.
Az asszony mindkét merényletet túlélte, Kinieseket pedig ismét lecsukták.
A film kezdete, második szabadulásának napján veszi fel az események fonalát.
Az osztrák hatóság úgy dönt, ad még egy esélyt a férfinak a társadalomba való beilleszkedésre,
a döntés rossznak bizonyult és Kniesek aznap éjjel brutálisan lemészárolt egy egész családot.

Gerald Kargl filmes adaptációjában néhány tényt, helyszínt és nevet megváltoztatott – a gyilkos neve meg egyáltalán nem derül ki.
Legfőbb célnak, a főszereplő agyának feltárását tekintette.
Az első percektől kezdve folyamatosan hallhatjuk a mészáros minden gondolatát,
mely a személyiség horrorok (horror-of-personality) visszatérő emblematikus jegye (pl.:Amerikai Psycho;2000).
A narráció efféle alkalmazása egyszerre zúzza szét a film fizikai terét, a látott és hallott dolgok összeegyeztethetetlensége miatt,
és a mentális térben sem találhatunk fogódzót a férfi őrült gondolatainak kuszaságában.
Ez a jelenség nagy hangsúlyt kap például az éttermi jelenetben, ahol szereplőnk hangosan harapdál egy véres kolbászt,
s közben agyában a lehetséges áldozatokat figyeli és kommentárja véleményét a világról.
Szinte egyik pillanatról a másikra jut el eztán kósza gondolataitól ködbe veszve, a város peremén lévő villába, rémtetteinek helyszínére.

Az Angst egy egészen különleges műfaji elegy, hazájában, Ausztriában pedig egyedülinek mondható,
ahogy ötvözik a valós eseményekkel operáló krimit, kissé dokumentarista képi esztétikával, meg némi slasher beütéssel.
A film valós idejű narrációt használ és csak a második felében látható néhány ellipszis a jelenetek között.
Karlg összeköt minket a pszichopata férfival, néma tanúságra kárhoztatva ezzel.
A párbeszédes jelenetek rendkívül ritkák, az összefonódás szubjektív, igazi egyszemélyes dráma.
A film a börtöncellában kezdődik, megismerjük a gyilkost (Erwin Leder), halljuk tőle múltját off-sreen monológján át,
amelyben tükröződik múltja, tettei, szükségletei, szexuális vágya és elveszett gyerekkora.
Börtönből való szabadulásától a megsebzett kisfiú vadásszá változik, és minden ember potenciális áldozattá.
Első gyilkossági kísérlete egy női taxisofőr ellen irányul, aki lélekjelenlétének hála az utolsó percben kiszállítja a férfit autójából, s magára hagyja az erdei úton.
Az erdőben bolyongva egy elhagyatottnak vélt házra bukkan, ám a betörés után szembetalálkozik a tolószékes,
értelmi fogyatékos fiúval, majd a nemsokára megérkező anyjával és annak másik gyermekével.

A férfi fejébe zárt őrületnek, keresve se találhattak volna jobb helyszínt a tombolásra az elszigetelt háznál.
A dolog pikantériája, hogy az itt lakó áldozatok közül ketten tipikusan még a horrorfilmekben is tabunak számító
kategóriába esnek - a „kötelező” női karakter mellet a tolószékes fiú és annak hajlott korú édesanyja.
Ezek a tényezők nagyban hozzájárultak a film több országban való betiltásához és még nem szóltam a gyilkosságok milyenségéről!
Gerald Karlg rendező nem elégszik meg némi gore fröcsköléssel, a női áldozat hosszas kínzását egy nekrofil hullagyalázással tetőzi be.
Az aktust azonban nem követi az orgazmus kéjmámora, a gyilkos lemossa magát, a testeket belegyömöszöli a család autójába, majd útnak indul.
A kamera lassú emelkedésbe kezd, és körkörös mozgásával bezárja a férfi saját félelmeivel a bűn és bűnhődés örök körforgásába.
Zbigniew Rybczyński, Oscar-díjas lengyel operatőr nagyban hozzájárul az elmében való látványos utazáshoz.
Snorricam beállításaitól vizuálisan is megelevenedik a gyilkos zavaros lelkiállapota.
A Snorricam egy kameramozgató eszköz - a színész testére egy különösen kisúlyozott keret van rögzítve, ami követi a test tengelyének a mozgását.
Rendkívül drámai képi hatást eredményez használata, nem véletlenül népszerű még ma is a filmkészítők körében.
Gaspar Noé, kedvencei közt említi ezt a filmet, és rendezési tükrében nem lepődünk meg ezen.
A másik nagy „rajongója” ennek az eljárásnak Darren Aronofsky, aki több ízben is alkalmazta már, gondoljunk csak a Rekviem egy álomért;2001 drogmámoros pillanataira.
1983-ban, az Angst készítésekor még csak gyermekcipőben járt ez a technológia, Rybczyński mégis zsigeri profizmussal használja azt.
Mint itt az Underground rovatban bemutatott filmektől már lassan megszokhattunk, az Angst sem kerülhette el sorsát és számos országban betiltották Gerald Karlg remekét.
A rendezőnek mindmáig ez az egyetlen munkája (egy dokumentumfilmet készített még 1980-ban Sceny narciarskie z Franzem Klammerem címen)
a film költségvetése teljes vagyonát felemésztette és a tiltólisták miatt mindennemű bevétel esélytelenné vált.
Az évek múltán kult státusza viszont egyre erősödött, köszönhetően a szakmabeliek (pl.:Gaspar Noé) méltató kritikáinak és más filmekre való hatásának
(Henry: Portrait of a Serial Killer; 1986).
Külön érdekesség még, hogy Klaus Schulze által írt filmzene később Az embervadász (The Manhunter; 1986) zenei témájában is felbukkan.
Kérlek, jelentkezz be ha látni szeretnéd a rejtett tartalmakat.


K É P E K A F I L M B Ő L
a2a10.jpg


a3a10.jpg


a4a10.jpg


T E C H N I K A I A D A T O K
1080p
Név: angst.1983.1080p.bluray.x264-usury.hunsub
Típus: Matroska

Méret: 6,5 GiB
Hossz: 1 óra 26 perc 45 mp 667 emp

Képsáv #0: 9 313 kb/s
Felbontás: 1920 x 1080 (1.778)
Képkockák száma: 23.976 fps

Hang #0: 1 509 kb/s
Hangsáv: 6 csatorna, 48,0 kHz
Nyelv: német

Felirat #0:
Nyelv: angol

Felirat #1:
Nyelv: magyar

L E T Ö L T É S
Prémium linkek. Kérésre ingyenesre is feltöltöm.
1080p
Code:
Kérlek, jelentkezz be ha látni szeretnéd a rejtett tartalmakat.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DVDRip:
Név: Angst (Gerald Kargl, 1983).hunsub
Típus: Matroska

Méret: 694 MiB
Hossz: 1 óra 15 perc 41 mp 928 emp

Képsáv #0: 1 158 kb/s
Felbontás: 608 x 352 (1.727)
Képkockák száma: 25.000 fps

Hang #0: 121 kb/s
Hangsáv: 2 csatorna, 48,0 kHz
Nyelv: német

Felirat #0:
Nyelv: magyar

DVDRip:
Prémium link. Kérésre ingyenesre is feltöltöm.
Code:
Kérlek, jelentkezz be ha látni szeretnéd a rejtett tartalmakat.

 
Utoljára szerkesztve:
Státusz
Lezárva a további válaszoktól.
Home Regisztráció
Top